Ultima actualizare 09/10/2024
11:11:28



Arta Imaginii de Film

Programul de Master Arta imaginii de film este dedicat celor care doresc să ducă mai departe studiul și practica imaginii cinematografice.

Masteranzii studiază importanța și rolul imaginii în crearea operei cinematografice și, sub îndrumarea unor profesioniști ai domeniului cinematografic și audiovizual, realizează filme de ficțiune (scurt și lung metraj), atât în sistem HD, cât și pe peliculă de 35 mm – un pas important în vederea carierei lor profesioniste.

De asemenea, în cadrul atelierului de cercetare și creaţie sunt încurajați să identifice diverse tipuri de relaţii între personaj, situaţie și imagine și să descopere noi simbolistici ale imaginii în cinematografie, lucruri pe care le vor utiliza ulterior în practică.

Înscrierea se face obligatoriu online prin accesarea platformei 2BitsEDU.
Vă puteți autentifica folosind un cont Gmail, YAHOOmail, Facebook sau Linkedin.
În cazul adreselor de email (YAHOO) pot exista probleme de compatibilitate între adresa de email și site-ul de înscriere a formularului de admitere.

Portofoliile/CV-ul complete se predau după înscriere, doar în format electronic. Candidatul trebuie să se asigure că toate elementele solicitate se regăsesc în portofoliu și pot fi accesate, în caz contrar neputând fi admis în examen.

Instituția va pune la dispoziția candidatului, dar numai în urma înscrierii pe platforma 2Edubits, un folder pe o platformă securizată unde acesta poate urca documentele solicitate, folder la care nu are acces decât instituția și candidatul. Accesul la platformă va fi comunicat pe adresa de e-mail folosită la înscriere.

ÎNSCRIERE

  • Se primesc candidați absolvenți ai facultăților de profil.
  • Candidații trebuie să fi absolvit fie o specializare cu 240 credite, fie una cu 180 de credite.
  • Candidații trebuie să fi realizat, ca director de imagine, cel puțin un film de scurt metraj de ficțiune color sau alb/negru.
  • La înscriere candidaţii vor depune un portofoliu conţinând proiectele lor artistice (copii digitale după filme în diverse standarde sau alte proiecte relevante).

ETAPĂ UNICĂ

Fiecare probă se notează de la 1 la 10

Proba 1

PROBĂ DE SCRIS

  • Probă de cultură cinematografică, bazată pe estetica mijloacelor de expresie plastică, specifice limbajului imaginii de film.
  • Candidații vor elabora o lucrare scrisă pe o temă indicată de comisie.

Proba 2

PROBĂ PRACTICĂ ȘI ORALĂ

  • Prezentarea în proiecţie a unui film în copie digitală, filmat nativ pe peliculă de 35mm/16mm sau digital, în format minim Super-35/2K, în copie standard, cu imagine montată, colorizată şi etalonată, sunet mixat, generice, ce are imaginea realizată de către candidat. (practic)
  • Prezentarea mijloacelor de expresie plastică ale filmului vizionat în proiecţie. (oral)

BIBLIOGRAFIE

  • Almendros, Néstor: A Man With a Camera, Farrar Straus & Giroux, New York, 1984
  • Bergery, Benjamin: Reflections. Twenty-One Cinematographers at Work, ASC Holding, Hollywood, 2002
  • Bordwell, David & Thompson, Kristin: Film Art, Mc Graw-Hill Companies, New York, 2004
  • Burum, Stephen H.: American Cinematographer Manual, 2 vol., ASC Press Book, 2007
  • Cook, Pam & Bernink, Mieke: The Cinema Book, BFI Publishing, 1999
  • Ferncase, Richard K.: Film and Video Lighting: Terms and Concepts, Focal Press, Boston, 1995
  • Leutrat, Jean-Louis: Cinematograful de-a lungul vremii: o istorie, Ed. ALL Educational, București, 1995
  • Malkiewicz, Kris J.: Film Lighting: Talks with Hollywood’s Cinematographers and Gaffers, Prentice Hall Press, New York, 1999
  • Stok, Danusia: Kieslowsky despre Kieslowsky, Editura Allfa, București, 2000
  • Tarkovsky, Andrei: Sculpting in Time: Reflections on the Cinema, Bodley Head Ltd., London, 1986
  • ****: Cinematographer’s Field Guide, Eastman Kodak Company, 2008
  • ****: The Student Filmmaker’s Handbook, Eastman Kodak Company, 1991
  • ****: American Cinematographer Magazine, American Society of Cinematographers (ASC)
}