Ultima actualizare 02/04/2025 12:38:14

Arta sunetului de Film

Programul de Master Arta sunetului de film pregătește viitori editori și ingineri de sunet, oferind studenților o cunoaștere detaliată a tehnicilor de specialitate și ocazia dobândirii unei înțelegeri conceptuale a sunetului.

De asemenea, masteranzii se concentrează asupra aspectelor ce ţin de producţia muzicii de film, precum și de procesul de înregistrare și prelucrare. Implicarea studenților masteranzi în realizarea coloanei sonore a unor filme de ficţiune, în colaborare cu colegii de la celelalte specializări, le va permite utilizarea constantă a cunoștinţelor și folosirea competenţelor asimilate. Urmărim, astfel, dezvoltarea spiritului de echipă, dar și concretizarea unui portofoliu personal reprezentativ pentru absolvent.

Înscrierea se face obligatoriu online prin accesarea platformei 2BitsEDU.
Vă puteți autentifica folosind un cont Gmail, YAHOOmail, Facebook sau Linkedin.
În cazul adreselor de email (YAHOO) pot exista probleme de compatibilitate între adresa de email și site-ul de înscriere a formularului de admitere.

Portofoliile/CV-ul complete se predau după înscriere, doar în format electronic. Candidatul trebuie să se asigure că toate elementele solicitate se regăsesc în portofoliu și pot fi accesate, în caz contrar neputând fi admis în examen.

Instituția va pune la dispoziția candidatului, dar numai în urma înscrierii pe platforma 2Edubits, un folder pe o platformă securizată unde acesta poate urca documentele solicitate, folder la care nu are acces decât instituția și candidatul. Accesul la platformă va fi comunicat pe adresa de e-mail folosită la înscriere.

ÎNSCRIERE

CONDIȚII DE ÎNSCRIERE

  • Candidaţii trebuie să fi absolvit o specializare cu 180 credite sau 240 credite;
  • La înscriere, candidaţii trebuie să depună un portofoliu ce va conține proiecte artistice cu design sonor realizat de către candidat (portofoliul poate include copii digitale după filme sau alte proiecte relevante din domeniul designului sonor pentru film și media);

ETAPĂ UNICĂ

Fiecare probă se notează de la 1 la 10

Proba 1

PROBĂ SCRISĂ
se notează de la 1 la 10

  • Probă de cultură cinematografică pe baza bibliografiei și filmografiei de concurs

Proba 2

PROBĂ orală
se notează de la 1 la 10

  • Colocviu pe baza unui proiect din portofoliul candidatului

Departajarea în caz de medii egale se face după notele obținute la Proba 2 (interviu), respectiv Proba 1 (Probă de cultură cinematografică pe baza bibliografiei de concurs).

BIBLIOGRAFIE

  • Yewdall, David Lewis: Practical Art of Motion Picture Sound (3nd Edition), Focal Press, Boston, 2007
  • Sonnenschein, David: Sound Design: The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema, Michael Wiese Production, 2002
  • Chion, Michel: Film, A Sound Art, Claudia Gorbman (trad.), Columbia University Press, New York, 2009
  • Chion, Michel: Audio-Vision: Sound on Screen, Claudia Gorbman (trad. și ed.), Columbia University Press, New York, 1994
  • Chion, Michel: The Voice in Cinema, Claudia Gorbman (trad.), Columbia University Press, New York, 1999
  • Murray, Leo: Sound Design Theory and Practice, Routledge, New York, 2019
  • Holman, Tomlinson: Sound for Film and Television, Focal Press, 2010
  • Purcell, John: Dialog Editing for Motion Pictures – A Guide to the Invisible Art, Focal Press, Boston, 2007
  • Theme Arment, Vanessa: The Foley Grail: The Art of Performing Sound for Film, Games and Animation, Focal Press, 2009
  • Viers, Ric: The Sound Effects Bible, Michel Wiese Productions, Studio City, 2012
  • Viers, Ric: The Location Sound Bible, Michel Wiese Productions, Studio City, 2012
  • Rumsey, Francis & McCormick, Tim: Sound and Recording (6th edition), Focal Press, 2009
  • Schafer, R. Murray: The Soundscape: The Tuning of the World, Destiny Books, 1994
  • Weise, Elisabeth (ed.), Belton, John (ed.): Film Sound: Theory and Practice, Columbia University Press, New York, 1985