Ultima actualizare 07/09/2024
13:09:18



Film de Animație

Programul de studiu Master Film de Animație este axat pe regia pentru filmul de animație de autor. Punem accentul pe originalitatea conceptului grafic, în paralel cu însușirea etapelor și aspectelor specifice producției de film animat. Acordăm deosebită atenție față de expunerea studenților la contextul cinematografic în care vor evolua ca profesioniști la terminarea filmului de diplomă. Astfel, organizăm la final de semestru o sesiune de prezentare a proiectelor de diplomă la care participă actori producători importanți din industria filmului (UNATC Animation Pitch).

Lucrarea de disertație constă într-o lucrare teoretică scrisă și realizarea unui film de scurtmetraj. Lucrând în echipă cu colegii din celelalte departamente, studenții vor construi o poveste cu un vizual puternic și accent pe emoție, pregătită pentru a călători la festivaluri în România și în alte țări, cum ar fi: Anim’Est, Sarajevo IFF, TIFF, Diploma.

Înscrierea se face obligatoriu online prin accesarea platformei 2BitsEDU.
Vă puteți autentifica folosind un cont Gmail, YAHOOmail, Facebook sau Linkedin.
În cazul adreselor de email (YAHOO) pot exista probleme de compatibilitate între adresa de email și site-ul de înscriere a formularului de admitere.

Portofoliile complete se predau după înscriere, doar în format electronic. Candidatul trebuie să se asigure că toate elementele solicitate se regăsesc în portofoliu și pot fi accesate, în caz contrar neputând fi admis în examen.

Instituția va pune la dispoziția candidatului, dar numai în urma înscrierii pe platforma Edubits, un folder pe o platformă securizată unde acesta poate urca documentele solicitate, folder la care nu are acces decât instituția și candidatul. Accesul la platformă va fi comunicat pe adresa de e-mail folosită la înscriere.

Etapă unică

Probele se notează de la 1 la 10

ÎNSCRIERE

  • Se primesc în concurs absolvenți ai facultăților de profil.
  • Candidaţii trebuie să fi absolvit o specializare cu 180 credite sau 240 credite.

PENTRU ÎNSCRIERE, CANDIDAȚII TREBUIE SĂ DEPUNĂ ONLINE, ÎN FORMAT ELECTRONIC.

PORTOFOLIU PERSONAL care trebuie să conțină:

  1. O poză a candidatului (tip portret CI, format JPG) denumită conform modelului: NUME_NUME DE FAMILIE.jpg (exemplu: FLORINA_ANDREESCU.jpg)
  2. CV EUROPASS cu poză, în format PDF
  3. 15-20 imagini
    • obligatoriu: design de personaj, design de decor, studii, crochiuri, ilustrație (maxim 2 lucrări de tip fan art).
    • opțional: pictură, sculptură, colaj, fotografie.
      • Imaginile pot fi realizate în orice tehnică (digital, tradițional, mixtă).
      • Formatul de prezentare este JPG (maxim 1MB/imagine).
    • Imaginile vor fi denumite conform modelului: ##_NUME_NUME DE FAMILIE_titlu
      (exemplu: 12_FLORINA_ANDREESCU_crochiu.jpg)
  4. 1-2 filme/fragmente de film/exerciții/teste (durată totală: maxim 15 min). Se acceptă orice tip de animație (animație clasică, stop motion, 3D CGI, visuals, grafică TV etc.).
    • Format MP4, HD. Materialele vor fi vizionate pe computer (PC/MAC).
    • Filmele pot fi de sine stătătoare sau doar un fragment.
  5. DOSAR PROIECT FILM DE AUTOR – durata: 3 MINUTE, tehnică liberă, pe o tema la alegerea candidatului.

    Dosarul trebuie să conțină:
  • Motivația regizorală (maxim 1 pagină A4, literă corp 12, la 1 rând)
  • Argumente pentru tehnica / tehnicile de realizare a animației și imaginii (maxim 1 pagină A4).
  • Date tehnice (formatul ecranului, concept cromatic, durata estimativă (maxim 1 pagină A4).
  • Scenariu (3 pagini A4, litera corp 12, la 1 rând – 1 minut pe pagină); în cazul ecranizării, adaptării, parodiei, se vor anexa și sursele literare, plastice, muzicale, cinematografice.
  • Storyboard cu adnotări (scris și desenat, maximum 10 pagini A4, orientare portret, 4 cadre pe pagină, coloană adnotări în dreapta).
  • Schițe pentru personajele (față/profil și expresii) și decorurile principale (maxim 5 pagini A4).
  • Ciclu de mers personaj principal – test/schiță – format MP4 loop de 5 ori sau GIF Animat
  • Pipeline Producție – schemă etape de lucru, hardware și software necesar

Opțional candidatul poate aduce elemente suplimentare din portofoliu în format fizic în ziua examenului. Acestea vor fi predate secretarului de comisie înaintea începerii examenului.

Proba 1

PROBĂ DE SCRIS
EXAMEN TEORETIC CULTURA DOMENIULUI
Durata: 3 ore

Analiza unui film de animație de scutmetraj sau fragment dintr-un film de lungmetraj (la propunerea comisiei)

  • Analiza în scris a elementelor de limbaj cinematografic și plastic observate în filmul vizionat.
  • Candidații vor viziona filmul/fragmentul de două ori, în cadrul examenului.

Proba 2

PROBĂ PRACTICĂ – DESEN
CONCEPT CINEMATOGRAFIC
Durata: 3 ore

Realizarea unei schițe de decupaj pentru un film de animație – pe o temă dată (la propunerea comisiei)

  • propunere personaj/personaje și decor
  • împărțirea în secvențe și planuri, mișcarea în cadru, elemente de coloană sonoră și structură audio-vizuală.
    • Suport pentru desen: format storyboard tipizat A4, creion, tuș, liner.

Proba 3

PROBĂ ORALĂ – interviu
Durata: 15 minUTE / candidat

Comisia va discuta cu fiecare candidat pe baza:

  • CV-ul în format EUROPASS
  • portofoliul personai (depus în 3 exemplare)
  • dosarului de proiect de film depus la înscriere
  • rezultatului lucrărilor practice realizate la celelalte probe susținute

În caz de medii egale departajarea candidaţilor se va face luându-se în considerare nota obţinută la proba 2 (Decupaj) Următoarele probe de departajare în caz de egalitate sunt, proba 1 (Analiză film).

BIBLIOGRAFIE ORIENTATIVĂ

  • Duma, Dana, Istoria filmului românesc de animație – 1920-2020, Ed. Academiei Române, 2020
  • Bendazzi, Giannalberto, Animation: A World History – VVolume I: Foundations – The Golden Age, Ed. Routledge, 2015
  • Bendazzi, Giannalberto, Animation: A World History – Volume II: The Birth of a Style – The Three Markets, Ed. Routledge, 2015
  • Bendazzi, Giannalberto, Animation: A World History – Volume III: Contemporary Times, Ed. Routledge, 2015
  • Arnheim, Rudolf, Arta și percepția vizuală, Ed. Meridiane, 1979
  • Aumont, Jacques & Bergala, Alain & Marie, Michel & Vernet, Marc, Estetica filmului, Ed. Idea Design & Print, 2007
  • McCloud, Scott, Să înțelegem benzile desenate: Arta invizibilă, Ed. Art, 2019
  • Eisner, Will, Graphic Storytelling and Visual Narrative, Ed. Poorhouse Press, NYC, 1996
  • Pikkov, Ülo, Animasophy – Theoretical Writings on the Animated Film, Ed. Estonian Academy of Arts, 2010
  • Barna, Ion, Lumea filmului, Ed. Meridiane, B1971
  • Bron, Simelia, A opta artă?, Ed. Meridiane, 1975
  • Huyghe, Rene, Dialog cu vizibilul, Ed. Meridiane, 1981
  • Galer, Mark & Horvat, Les, Imaginea digitală, Ed. Ad Libri, 2004
  • Burch, Noël, Un praxis al cinematografului, Ed. Meridiane, 2001
  • Căliman, Călin, Istoria filmului românesc, Ed. Fundaţiei Culturale Române, 2011
  • Duma, Dana, Gopo, Ed. Meridiane, 1997
  • Nicula, Dinu-Ioan, Călătorie în lumea animaţie româneşti, Ed. Meridiane, 1997
  • Lipovetsky, Gilles & Serroy, Jean, Ecranul global, Ed. Polirom, 2008
  • Wells, Paul, Understanding Animation, Routledge, 1998
  • McKee, Robert, Story – continut, structura, metoda si principii scenaristice, Asociația Filmtett, 2011

FILMOGRAFIE ORIENTATIVĂ

  • Love Me, Fear Me, Veronica Solomon
  • Ring of Fire, Andreas Hykade
  • Rejected, Don Hertzfeldt
  • Body Beautiful, Joanna Quinn
  • The Street, Caroline Leaf
  • For The Birds, Ralph Eggelston
  • Tragic Story with a Happy Ending, Regina Pessoa
  • Father and Daughter, Michael Dudik
  • Waltz With Bashir, Ari Folman
  • Grand Bassin, Héloïse Courtois, Victori Jalabert, Chloé Plat, Adèle Raigneau
  • Paprika, Satoshi Kon
  • Tale of Tales, Yuri Norstein
  • Two Sisters, Caroline Leaf
  • Oh Willy, Emma De Swaef, Marc James Roels
  • About Killing The Pig, Simone Massi
  • Quest, Thomas Stellmach
  • Yellow Submarine, George Dunning
  • Crulic – Drumul spre dincolo, Anca Damian
  • Princess Mononoke, Hayao Miyazaki
  • Aaachi and Ssipak, Jo Beom Jin
}