Ultima actualizare 02/04/2025 12:36:40

Multimedia: Sunet-Montaj

Cursurile programului de studii de Licență Multimedia: sunet, montaj oferă informația teoretică necesară descoperirii și însușirii noțiunilor fundamentale din cele două domenii (montaj și sunet), contribuie la înţelegerea funcţiei pe care ele o au în producţiile cinematografice și oferă oportunitatea dobândirii unei culturi cinematografice.

O parte consistentă a programului o reprezintă activitatea practică: studenții experimentează tehnici specifice sunetului și montajului, în cadrul proiectelor din care fac parte, dezvoltându-și astfel spiritul de echipă și potenţialul creativ. De asemenea, își formează deprinderi avansate de utilizare a programelor de sunet și editare, de grafică și de realizare a efectelor speciale.

Înscrierea se face obligatoriu online prin accesarea platformei 2BitsEDU.
Vă puteți autentifica folosind un cont Gmail, YAHOOmail, Facebook sau Linkedin.
În cazul adreselor de email (YAHOO) pot exista probleme de compatibilitate între adresa de email și site-ul de înscriere a formularului de admitere.

Portofoliile/CV-ul complete se predau după înscriere, doar în format electronic. Candidatul trebuie să se asigure că toate elementele solicitate se regăsesc în portofoliu și pot fi accesate, în caz contrar neputând fi admis în examen.

Instituția va pune la dispoziția candidatului, dar numai în urma înscrierii pe platforma 2Edubits, un folder pe o platformă securizată unde acesta poate urca documentele solicitate, folder la care nu are acces decât instituția și candidatul. Accesul la platformă va fi comunicat pe adresa de e-mail folosită la înscriere.

Înscriere (PORTOFOLIU)

PENTRU ÎNSCRIERE, CANDIDAȚII TREBUIE SĂ PREZINTE UN PORTOFOLIU CARE CONȚINE:

  • O scrisoare de motivație în care candidatul trebuie să prezinte interesul pentru Multimedia: Sunet, Montaj;

    Două lucrări realizate de candidat:
  • Un film scurt cu minim 5 cadre, realizate de candidat, cu durata cuprinsă între 1:00 și 3:00 minute. Coloana sonoră poate fi compusă din elemente înregistrate de către candidat sau preluate din alte surse (fonoteci, site-uri web etc.)
  • O poveste sonoră cu durata cuprinsă între 1:00 și 3:00 minute. Povestea va fi susținută de imagini statice sau în mișcare, realizate de candidat sau preluate din alte surse. Produsul rezultat trebuie să includă cel puțin două elemente audio înregistrate de candidat, la alegere dintre: ambianțe, voci, efecte, zgomote foley sau muzică.

    Candidatul va argumenta alegerile făcute în lucrările din portofoliu în dialog cu comisia.

Prima lucrare testează capacitatea de a crea o poveste prin montaj video. A doua lucrare evaluează abilitatea de a lucra cu elementele sonore.

Cele două lucrări vor fi denumite după următoarea formulă:

  • Nume_Prenume_Film_Dată
  • Nume_Prenume_Poveste_Dată

ETAPA I

ELIMINATORIE
probele se notează cu admis/respins

Proba 1

Probă orală

Prezentarea portofoliului candidatului.

Proba 2

Probă orală

Test audiovizual

Testarea memoriei auditive și vizuale / a spiritului de observație și analiză / a capacității de asociere a elementelor unor fragmente sonore, vizuale și audiovizuale.

Testul este alcătuit din cinci cerințe:

  • Audiția unui ritm muzical și reproducerea acestuia de către candidat;
  • Recunoașterea a minimum trei instrumente dintr-un fragment muzical;
  • Identificarea spațiului, timpului și acțiunii unei scurte secvențe sonore;
  • Asocierea unei suite de zece imagini cu un minim de trei cuvinte „cheie” propuse de candidat, care să specifice legăturile dintre imagini;
  • Analiza unei structuri audiovizuale formată dintr-o suită de zece imagini și o coloană sonoră.

Răspunsurile se vor da după două audiții / vizionări, fără timp de gândire. Candidații au voie să facă notații pe hârtie în timpul audițiilor / vizionărilor.

ETAPA a II-a

Probele se notează de la 1 la 10

Proba 1

Probă orală

Colocviu de cultură cinematografică și analiza unei secvențe din repertoriul de concurs

  • Testarea nivelului de cunoaștere a regizorilor din filmografia dată și integrarea operei regizorilor în istoria cinematografiei;
  • Testarea capacității de analiză a unei secvențe aparținând unuia dintre cele 16 filme care compun repertoriul pentru examen prin identificarea elementelor de limbaj cinematografic și a funcției lor dramaturgice în raport cu filmul.
  • Proba se desfășoară pe baza bibliografiei și a filmografiei pentru concursul de admitere.

Răspunsurile se vor da după două vizionări, fără timp de gândire. Candidații au voie să facă notații pe hârtie în timpul vizionărilor.

Proba 2

probă scrisă, cu posibilitatea de a contesta nota primită
Transpunere audiovizuală pe baza unui fragment literar

Testarea capacității de descifrare și asociere a informațiilor și semnificațiilor unui fragment literar precum și transformarea acestora într-o structură audiovizuală de sine stătătoare, care să conțină cel mult 25 de cadre.

Această structură audiovizuală va fi realizată în scris prin:

  • o succesiune narativă, numerotată, a cadrelor create – fiecare cadru este descris printr-un paragraf;
  • descrierea elementelor de limbaj vizual folosite pentru fiecare cadru: încadratură, unghiulație, mișcări de cameră (după caz), montaj, în baza instrumentarului primit la începutul examinării;
  • descrierea elementelor de limbaj sonor folosite pentru fiecare cadru: narator, dialog, zgomote foley, efecte sonore, ambianță, muzică, în baza instrumentarului primit la începutul examinării;
  • evidențierea prin mijloace audiovizuale a epocii în care se desfășoară acțiunea;
  • caracterizarea personajelor și a relațiilor dintre acestea prin mijloace audiovizuale;
  • sunt permise efecte vizuale în interiorul cadrelor, cu condiția ca acestea să fie motivate din punct de vedere dramaturgic;
  • motivarea alegerilor făcute în structura audiovizuală, care se va face doar la finalul lucrării scrise.

Lucrarea nu va fi prezentată sub forma unui tabel.

Proba 3

Probă orală

Realizarea unui exercițiu audiovizual pornind de la o suită de 10 fotografii

Susținerea în fața comisiei a unei structuri audiovizuale obținută prin ordonarea dramaturgică a zece fotografii, extrase de către candidat la începutul probei. Această structură va fi argumentată motivând folosirea elementelor de limbaj cinematografic (vizuale și sonore).

Acest exercițiu audiovizual va fi prezentat oral prin:

  • înșiruirea fotografiilor extrase, în ordinea apariției lor;
  • prezentarea pe scurt a poveștii audiovizuale;
  • prezentarea cadrelor în ordinea lor dramaturgică (recadrare, mișcare de cameră în interiorul fotografiilor, descrierea mișcărilor elementelor din cadru, după caz);
  • menționarea elementelor sonore care însoțesc structura vizuală a dramaturgiei (narator, dialog, zgomote, efecte sonore, ambianță, muzică, după caz);
  • motivarea alegerilor făcute în structura audiovizuală, la finalul prezentării acesteia.

IMPORTANT

Mijloacele care stau la dispoziția candidatului sunt: recadrarea în interiorul fotografiei, folosirea în mod repetat a fotografiilor, descrierea animării personajelor sau a elementelor prezente în imagine, folosirea mișcărilor de aparat (prin recadrare, în limitele fotografiei).
Nu este admisă introducerea de noi elemente vizuale în fotografii.Candidatul poate renunța la cel mult o fotografie, caz în care nota maximă va fi 9.

FILMOGRAFIE

  • DAVID FINCHERFight Club  (1999)
  • ALFONSO CUARÓNRoma (2018)
  • MARTIN SCORSESEGoodfellas  (1990)
  • LARS VON TRIERBreaking the Waves  (1996)
  • ANDREA ARNOLDFish Tank (2009)
  • ANNA HINTSSmoke Sauna Sisterhood (2023)
  • ANGELA PATTON, NATALIE RAEDaughters (2024)
  • XAVIER DOLANMommy  (2014)
  • JORDAN PEELEGet Out! (2017)
  • JUSTINE TRIETAnatomy of a Fall (2023)
  • KATHRYN BIGELOWThe Hurt Locker  (2008)
  • LUCIAN PINTILIEBalanța (1992)
  • NAE CARANFILE pericoloso sporgersi (1993)
  • MIRCEA DANELIUCProbă de microfon (1980)
  • VLAD PETRIÎntre revoluții (2023)
  • CRISTIAN MUNGIUR.M.N.  (2022)

BIBLIOGRAFIE

  • ARIJON, DANIEL, Gramatica filmului, ed. Oscar Print, București, 2013
  • BARTHES, ROLAND, Camera luminoasă, ed. Idea, Colecția Balcon, Cluj-Napoca, 2009
  • ARISTARCO, GUIDO, Cinematografia ca artă, Editura Meridiane, București, 1965 – Cap. „Inițiatorii” (p.115-153), „De la avangardă la montaj”(p.153-169), „Sistematizatorii”(169-253)

IMPORTANT:

Departajarea între candidați, în caz de medii egale, se face după notele obținute la Etapa a II-a – Proba 3 (Realizarea unui exercițiu audiovizual pornind de la o suită de 10 fotografii).

În caz de medie finală egală și note egale la Proba 3, departajarea se va face în funcție de notele primite la Proba 1 (Colocviu de cultură cinematografică și analiza unei secvențe din repertoriul de concurs), respectiv Proba 2 (Transpunere audiovizuală pe baza unui fragment literar) din cea de-a II-a Etapă.