Masteratul TEATROLOGIE (Management și marketing cultural), cu o durată de doi ani, urmărește aprofundarea studiilor de teorie teatrală și management cultural. Programul oferă studenţilor oportunităţi de dezvoltare profesională și individuală în două direcţii de excelenţă în domeniul teatrului și artelor spectacolului: critica și teoria teatrului, precum şi managementul instituţiilor culturale.
Planul de învăţământ cuprinde în egală măsură discipline teoretice și practice, permiţând studentului dezvoltarea unui sistem critic și analitic cu ajutorul căruia poate fi evaluat și conceptualizat fenomenul artistic contemporan (cercetare teatrologică), dar și implicarea în proiecte culturale concrete care vizează conturarea unor strategii destinate dezvoltării pieţei artistice din România, pe principii corecte de concurenţă și profesionalism.
Ocupaţii: consultant artistic, producător delegat pentru teatru, producător delegat pentru evenimente de marketing.
Înscrierea se face obligatoriu online prin accesarea platformei 2BitsEDU.
Vă puteți autentifica folosind un cont Gmail, YAHOOmail, Facebook sau Linkedin.
În cazul adreselor de email (YAHOO) pot exista probleme de compatibilitate între adresa de email și site-ul de înscriere a formularului de admitere.
Portofoliile/CV-ul complete se predau după înscriere, doar în format electronic. Candidatul trebuie să se asigure că toate elementele solicitate se regăsesc în portofoliu și pot fi accesate, în caz contrar neputând fi admis în examen.
Instituția va pune la dispoziția candidatului, dar numai în urma înscrierii pe platforma 2Edubits, un folder pe o platformă securizată unde acesta poate urca documentele solicitate, folder la care nu are acces decât instituția și candidatul. Accesul la platformă va fi comunicat pe adresa de e-mail folosită la înscriere.
ÎNSCRIERE
La înscriere candidaţii vor depune în afară de actele cerute de lege:
- Un Curriculum Vitae care să conţină informaţii despre studiile şi activitatea profesională;
- Un proiect de cercetare/eseu argumentativ pe o temă din domeniul Studiilor teatrale (Teatrologie, Istoria teatrului universal și românesc, Estetică) sau un eseu argumentativ pe o temă din domeniile Management și/sau Marketing cultural (strategii manageriale, planificare strategică, marketing cultural, comportamentul consumatorului de cultură, consum cultural, branding, comunicare culturală, finanțări în cultură, politici culturale ș.a.) care să evidențieze obiectivele de studiu și dezvoltare profesională urmărite. Proiectul de cercetare/eseul argumentativ va avea între 7.500-10.000 semne, respectiv 3-5 pagini.
Proba unică
probă orală
se notează de la 1 la 10
30 – 40 minute candidat
- colocviu de susţinere a proiectului de cercetare / eseului argumentativ depus la înscriere;
- interviu
BIBLIOGRAFIE
- Banu, George: Ultimul sfert de secol teatral. O panoramă subiectivă, Ed. Paralela 45, Pitești, 2003
- Berlogea, Ileana: Teatrul românesc în secolul XX, Ed. Fundaţiei Culturale Române, București, 2000
- Bonet, Lluis; Schargorodsky, Hector: Managementul teatrelor. Modele și strategii pentru organizații și instituții de spectacol, Ed. Pro Universitaria, București, 2017
- Croitoru, Carmen; Becuţ Marinescu, Anda (coordonatori): Barometrul de consum cultural 2019. Experienţa şi practcile culturale de timp liber, Ed. Editura Universul Academic / Editura Universitară, București, 2019
- Ghiţulescu, Mircea: Istoria literaturii române. Dramaturgia, Ed. Tracus Arte, 2008
- Mitter, Shomit; Shevtsova, Maria (editori): Cincizeci de regizori-cheie ai secolului XX, Ed. UNITEXT, 2010
- Pandolfi, Vito: Istoria teatrului universal (vol. I – IV), Ed. Meridiane, București, 1971
- Saiu, Octavian: În căutarea spaţiului pierdut, Ed. Nemira, București, 2008
- Tonitza-Iordache, Michaela; Banu, George: Arta teatrului, Ed. Nemira, București, 2004
- Ubersfeld, Anne: Termenii cheie ai analizei teatrului, Ed. Institutului European, Iași, 1999
- Zamfirescu, Ion: Istoria universală a teatrului (vol. I – IV), Ed. Aius, Craiova, 2003-2004
MENȚIUNI:
- Nu se admit contestații la probele orale / practice.
- Probele se notează cu note de la 1 la 10
- Nota finală este media aritmetică comisiei fără rotunjire.
- Media minimă de admitere pentru locurile finanţate de la buget şi pentru cele cu taxă nu poate fi mai mică de 6,00 (şase)
CRITERII DE DEPARTAJARE ÎN CAZ DE MEDII EGALE:
- Criteriul 1. Media examenului de finalizare studii – licenţă.
- Criteriul 2. Media generală a anilor de studiu din ciclul universitar de licenţă.