Ultima actualizare 07/09/2024
13:04:33



Imagine de Film și TV

În cadrul acestui program, studenții dobândesc cunoștințe legate de tehnica imaginii de film și TV, de modalitatea de funcționare a echipamentului de specialitate, dar și cunoștințe din aria limbajul cinematografic vizual. Timp de trei ani, ei își formează o cultură cinematografică consistentă, își dezvoltă abilitățile de exprimare artistică, punând bazele unei experiențe practice solide. Programul are ca scop, în acest sens, pregătirea studenților în vederea realizării practice a imaginii scurtmetrajelor de ficțiune, documentarelor, reportajelor, clipurilor publicitare sau muzicale, trecând prin utilizarea a diverse suporturi (digital, peliculă 35mm alb-negru, peliculă 35mm color).

Fiecare examen este pregătit printr-o serie de exerciții realizate la clasă. Nu în ultimul rând, studenții exersează lucru în cadrul unei echipei de creație.

Înscrierea se face obligatoriu online prin accesarea platformei 2BitsEDU.
Vă puteți autentifica folosind un cont Gmail, YAHOOmail, Facebook sau Linkedin.
În cazul adreselor de email (YAHOO) pot exista probleme de compatibilitate între adresa de email și site-ul de înscriere a formularului de admitere.

Portofoliile complete se postează electronic la înscrierea pe platformă cât și în format fizic (print pe hârtie) înainte de prima probă de examen. Portofoliul fizic trebuie să coincidă cu cel înscris inițial pe platformă. Candidatul trebuie să se asigure că toate elementele solicitate se regăsesc în portofoliu și pot fi accesate, în caz contrar neputând fi admis în examen.

Instituția va pune la dispoziția candidatului, dar numai în urma înscrierii pe platforma Edubits, un folder pe o platformă securizată unde acesta poate urca documentele solicitate, folder la care nu au acces decât instituția și candidatul. Accesul la platformă va fi comunicat pe adresa de e-mail folosită la înscriere.

Etapă unică

fiecare probă se notează de la 1 la 10

ÎNSCRIERE

PENTRU ÎNSCRIERE, CANDIDAȚII TREBUIE SĂ PREZINTE UN PORTOFOLIU CARE CONȚINE:

10 fotografii realizate de candidat, alb/negru sau color, în format exclusiv orizontal (fotografiile vor fi depuse la înscriere doar în format digital; sub formă de print vor fi aduse în sala de examinare la prima probă a concursului de admitere – format minim 18/24, max. A3)

Proba 1

Probă de scris
Analiza mijloacelor de expresie vizuală a unui film de ficțiune – lung metraj

Criterii de evaluare ale lucrării scrise:

  • determinarea sintezei dramaturgie-vizual;
  • analiza unor secvențe semnificative din punct de vedere vizual;
  • detectarea unor cadre semnificative în care componenta vizuală se dezvoltă în adâncimea cadrului cinematografic.

Proba 2

Probă practică – fotografie

Realizarea unei suite de trei fotografii pe suport digital, compuse exclusiv pe orizontală, din care să rezulte o relație între două personaje.

Va exista o singură temă pentru toți candidații și anume: ”Executați o suită de trei fotografii din unghiuri și încadraturi la alegere, în interiorul platoului de film al UNATC, folosind două personaje și cel puțin cinci obiecte de mobilier sau recuzită din cele puse la dispoziție (care trebuie să apară în cel puțin una dintre fotografii”;

Proba 3

Probă orală

  • comentarea de către candidat a celor trei fotografii realizate în proba anterioară;
  • prezentarea unui portofoliu care cuprinde zece fotografii realizate de către candidat;
  • colocviu de cultură plastică plecând de la comentarea unei reproduceri din pictura universală.

Proba 4

Probă orală

  • colocviu de cultură cinematografică, plecând de la comentarea din memorie a unei secvențe semnificative din punct de vedere vizual, din filmele incluse în lista de filmografie pentru examen.
  • vizualizarea unui fragment de text literar și transpunerea acestuia în narațiune cinematografică, cu ajutorul limbajului esteticii vizuale, al mijloacelor de expresie și al elementelor tehnice, ce sunt specific folosite de creatorul imaginii unui film de ficțiune.

FILMOGRAFIE

Proba 4

  • „Citizen Kane” (1941): R. Orson Welles, Im. Greg Tolland
  • „Barry Lyndon” (1975): R. Stanley Kubrick, Im. John Alcott
  • „Days of Heaven” (1978): R.Terence Malick, Im. Nestor Almendros
  • Apocalypse Now” (1979): R. Francis Ford Coppola, Im. Vittorio Storaro
  • „Blade Runner” (1982): R. Ridley Scott, Im. Jordan Cronenweth
  • „Legends of the fall” (1994): R. Edward Zwick, Im. John Tall
  • „Se7en” (1995): R. David Fincher, Im. Darius Khondji
  • „Fight Club” (1998): R. David Fincher, Im. Jeff Cronenweth
  • „The man who wasn’t there” (2001): R. Joel & Ethan Coen, Im. Roger Deakins
  • „Road to Perdition” (2002): R. Sam Mendes, Im. Conrad Hall
  • „The Fall” (2006): R. Tarsem Singh, Im. Colin Watkinson
  • „Restul e tăcere” (2007): R. Nae Caranfil, Im. Marius Panduru
  • „Hugo” (2011): R. Martin Scorsese, Im. Robert Richardson
  • „The War Horse” (2011): R. Stven Spielberg, Im. Janusz Kaminski
  • „The Revenant” (2015): R. Alejandro Inarritu, Im. Emmanuel Lubezki
  • „Darkest Hour” (2017): R. Joe Wright, Im. Bruno Delbonnel
  • „Jojo Rabbit” (2019): R. Taika Waititi, Im. Mihai Mălaimare Jr.
  • „1917” (2019): R. Sam Mendes, Im. Roger Deakins
  • „Mank” (2020): R. David Fincher, Im. Erik Messerschmidt
  • „Babylon” (2022): R. Damien Chazelle, Im. Linus Sandgren

BIBLIOGRAFIE

  • Almendros, Néstor: A Man With a Camera, Farrar Straus & Giroux, New York, 1984
  • Bergery, Benjamin: Reflections. Twenty-One Cinematographers at Work, ASC Holding, Hollywood, 2002
  • Bordwell, David & Thompson, Kristin: Film Art, Mc Graw-Hill Companies, New York, 2004
  • Burum, Stephen H.: American Cinematographer Manual, 2 vol., ASC Press Book, 2007
  • Cook, Pam & Bernink, Mieke: The Cinema Book, BFI Publishing, 1999
  • Ferncase, Richard K.: Film and Video Lighting: Terms and Concepts, Focal Press, Boston, 1995
  • Leutrat, Jean-Louis: Cinematograful de-a lungul vremii: o istorie, Ed. ALL Educational, București, 1995
  • Malkiewicz, Kris J.: Film Lighting: Talks with Hollywood’s Cinematographers and Gaffers, Prentice Hall Press, New York, 1999
  • Stok, Danusia: Kieslowsky despre Kieslowsky, Editura Allfa, București, 2000
  • Tarkovsky, Andrei: Sculpting in Time: Reflections on the Cinema, Bodley Head Ltd., London, 1986
    ****: Cinematographer’s Field Guide, Eastman Kodak Company, 2008
    ****: The Student Filmmaker’s Handbook, Eastman Kodak Company, 1991
    ****:American Cinematographer Magasine, American Society of Cinematographers (ASC)
}