În cadrul programului de Master Arta montajului de film, studenții aprofundează una dintre cele mai importante etape în realizarea unui proiect cinematografic: montajul.
Montajul presupune o bună cunoaștere a tuturor tehnicilor de editare și un grad ridicat de spontaneitate și creativitate. Pe parcursul celor doi ani, masteranzii își pot completa bagajul de informaţii cu noi cunoștinţe, atât din domeniul vizual, cât și din cel audio. Prin îmbinarea pregătirii teoretice cu practica de specialitate și prin explorarea unor perspective diverse, studenții înţeleg cum se structurează dramaturgia audiovizuală, care este potențialul creativ al montajului în definirea parcursului dramaturgic, precum și care este rolul monteurului în realizarea unui film.
Înscrierea se face obligatoriu online prin accesarea platformei 2BitsEDU.
Vă puteți autentifica folosind un cont Gmail, YAHOOmail, Facebook sau Linkedin.
În cazul adreselor de email (YAHOO) pot exista probleme de compatibilitate între adresa de email și site-ul de înscriere a formularului de admitere.
Portofoliile/CV-ul complete se predau după înscriere, doar în format electronic. Candidatul trebuie să se asigure că toate elementele solicitate se regăsesc în portofoliu și pot fi accesate, în caz contrar neputând fi admis în examen.
Instituția va pune la dispoziția candidatului, dar numai în urma înscrierii pe platforma 2Edubits, un folder pe o platformă securizată unde acesta poate urca documentele solicitate, folder la care nu are acces decât instituția și candidatul. Accesul la platformă va fi comunicat pe adresa de e-mail folosită la înscriere.
ÎNSCRIERE
- Candidații trebuie să fi absolvit fie o specializare cu 240 credite, fie una cu 180 de credite.
- La înscriere candidaţii vor depune un portofoliu conţinând proiectele lor artistice (copii digitale după filme în diverse standarde; se pot adăuga și alte proiecte relevante).
ETAPĂ UNICĂ
Proba 1
PROBĂ DE SCRIS
Se notează de la 1 la 10
cu posibilitatea de a contesta nota primită
Probă de cultură cinematografică pe baza bibliografiei de concurs.
- Testarea capacității de a realiza în scris o sinteză a materiei teoretice de montaj pe subiectul primit.
- Testarea capacității de a oferi exemple concrete, expresive și consistente din filmografia universală pe subiectul primit.
Proba 2
PROBĂ PRACTICĂ ȘI INTERVIU
- Probă de montaj pe un brut dat într-un software de montaj nonlinear, Avid Media Composer, DaVinci Resolve sau Adobe Premiere Pro.
- Testarea capacității de a conceptualiza și de a realiza pe o durată impusă, de 2 ore, un produs audiovizual în baza cerinței comisiei.
- Testarea nivelului de cunoaștere a softului.
- Testarea capacității de a dialoga cu comisia pe marginea produsului finit și în baza intenției.
- Colocviu pe baza portofoliului.
Departajarea în caz de medii egale se face după notele obținute la Proba 2 (Probă de montaj pe un brut dat, într-un software de montaj nonlinear), respectiv Proba 1 (Probă de cultură cinematografică pe baza bibliografiei de concurs).
BIBLIOGRAFIE
- Arijon, Daniel: Gramatica filmului, Oscar Prinţ, 2013
- Frierson, Michael: Film and Video Editing Theory: How Editing Creates Meaning, Routledge, 2018
- Arnheim, Rudolf: Arta şi percepţia vizuală, Editura Meridiane, Bucureşti, 1968
- Bordwell, David: Narration in the fiction film, Routledge, London, 1987
- Pearlman, Karen: Cutting Rhythms: Intuitive Film Editing, Routledge, 2015
- Murch, Walter: In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing, Silman-James Press, Los Angeles, 2001
- Murch, Walter: Fine Cuts, Focal Press, Oxford, 2006
- Ondaatje, Michael: The conversations: Walter Murch and The Art of Editing Film, Knopf, New York, 2004