NOTA DE INFORMARE PRIVIND PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Ale candidaților/studentilor înscriși la studii universitare de licenta, master, doctorat și la studii postuniversitare în cadrul UNATC

UNATC vă informează că în vederea desfășurării activităților corespunzătoare îndeplinirii misiunii de universitate comprehensivă de cercetare avansată și educație, care urmărește pregătirea tinerilor pentru societatea contemporană și viitor, prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu Regulamentul General pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal 2016/679, denumit în continuare GDPR.

Principiile pe care le avem în ceea ce privește asigurarea securității datelor cu caracter personal ale candidaților/studentilor înscriși la studii universitare de licenta, master, doctorat și la studii postuniversitare în cadrul UNATC sunt protecția confidențialității,integrității și disponibilității datelor și informațiilor pe care le colectăm, procesăm, stocăm și transmitem.

UNATC colectează date cu caracter personal atât în format letric cât și electronic înscrise în aplicațiile electronice și documentele întocmite și transmise pe parcursul înscrierii în programele noastre de studii.

UNATC este operator de date cu caracter personal, conform definiției de la art.4 alin.7 din GDPR și efectuează operațiuni și seturi de operațiuni, prin care prelucrează date cu caracter personal. UNATC implementează un sistem de  colectare, prelucrare și stocare a datelor cu caracter personal modern, flexibil și sigur, în conformitate cu legislația europeană și română în domeniu.

Datele cu caracter personal colectate de UNATC sunt necesare în scopul îndeplinirii misiunii sale și a derulării obligațiilor contractuale pe care universitatea le are față de candidații/studenții săi. Solicitarea acestor categorii de date are la bază necesitatea respectării unor prevederi legale de către UNATC în derularea unor activități în folosul candidaților/studenților. Prelucrările de date cu caracter personal efectuate de către UNATC se realizează în toate scopurile prevazute de Legea 199/2023 sau de legislația subsecventă a acesteia, precum și în scopurile care derivă din misiunea instituției de învățământ superior sau sunt în stransă legatură cu această misiune. În funcție de scopul prelucrării vă informăm asupra principalelor tipuri de date cu caracter personal procesate, a scopului procesării și a temeiurilor legale pe baza cărora prelucrează, stochează și transmite date cu caracter personal.

Tipul de date cu
caracter personal procesate
Documentul  solicitat unde
sunt inscrise datele
Scopul procesariiTemeiul legal conform Regulamentului 679/2016(GDPR)
 si alte obligatii legale
Date cu privire la
identitatea persoanei
: Nume, prenume, CNP, serie CI/pașaport
CI/pasaport
certificat de nastere
certificat căsătorie (după caz) fotografii tip
stabilirea cetateniei completarea si semnarea contractelor de studii precum si a altor acte necesare în derularea inscrierii la concursul de admitere/la înmatricularea la programele de licenta, master,doctorat, formare psihopedagogică, postuniversitar eliberarea carnetului de student, a legitimatiilor de transport, a legitimatiilor de acces la biblioteca, a actelor de studii (diplome, certificate)
transmitere la destinatari in scop statistic postdoctorat
1.Art.6 al.1 lit.b) din GDPR:prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract;
2.Legea 199/2023, Legea învățământului superior: art.34 (1) Instituţia de învăţământ superior semnează cu fiecare student, student doctorand, cursant, respectiv cercetător postdoctoral înmatriculat la un program de studii un contract de studii universitare, în concordanţă cu prevederile regulamentelor de organizare şi desfăşurare a programelor de studii şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. Contractele de studii nu se modifică în timpul anului universitar.
art. 40 (1) Calificările dobândite de absolvenţii programelor de studii din învăţământul superior sunt atestate prin acte de studii eliberate numai de instituţiile de învăţământ superior acreditate. (2) Actele de studii corespunzătoare programelor de studii universitare/postuniversitare sunt înscrisuri oficiale, cu regim special şi nu pot fi emise decât de instituţiile de învăţământ superior acreditate, pentru programele şi formele de studii universitare/postuniversitare acreditate. Art. 122 (1) O persoană dobândeşte statutul de student şi de membru al unei comunităţi universitare numai prin înmatriculare, în urma admiterii sale într-o instituţie de învăţământ superior acreditată sau organizaţie furnizoare de educaţie autorizată să funcţioneze provizoriu. Art. 124 (1) Se înfiinţează RUNIDAS, ca sistem informatic integrat pentru gestiunea actelor de studii eliberate de unităţile de învăţământ preuniversitar, de instituţiile de învăţământ superior şi de Academia Română, precum şi a registrelor matricole de la nivelul sistemului de învăţământ superior. RUNIDAS este gestionat de Ministerul Educaţiei prin UEFISCDI. Art. 125 (9) Datele colectate în RMUR/RUNIDAS se prelucrează în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018, cu modificările ulterioare, precum şi ale legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor. 3. Ordinul ministrului educaţiei nr. 3693/2024 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea admiterii în învățământul superior în ciclurile de studii universitare de scurtă durată, de licenţă, de masterat și doctorat ART. 33 (1) Înscrierea la concursul de admitere se face personal, pe baza cărţii de identitate/paşaportului şi a celorlalte documente prevăzute în regulamentul propriu de admitere. ART. 35 Dosarul cu actele depuse rămâne pe toată perioada concursului de admitere la comisia tehnică unde s-a făcut înscrierea.
Date cu privire la studiile absolvite si performanta scolara: bacalaureat,  licenta, masterat, concursuri scolare, atestatediploma de bacalaureat si foaia matricola;
diploma de licenta si suplimentul descriptiv diploma de master si suplimentul diplomei
diplome olimpiade, concursuri scolare
certificate/atestate competenta lingvistica
stabilirea conditiilor minimale pentru inscrierea la programul de studii;
evitarea dublei finantari
stabilirea de catre cadrele didactice a nivelului de pregatire initiala
1.Art.6 alin.1 lit.c) din GDPR:prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului
2. Legea 199/2023, Legea învățământului superior: Art. 35 (7) O persoană poate beneficia de finanţare de la bugetul de stat pentru un singur program de studii universitare de scurtă durată, pentru un singur program de studii universitare de licenţă, pentru un singur program de studii universitare de master şi pentru un singur program de studii doctorale. Prin excepţie, absolvenţii unui program de studii universitare de masterat care au beneficiat de finanţare de la bugetul de stat pot urma un program de studii universitare de masterat didactic cu finanţare de la bugetul de stat. (8) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare pe loc finanţat de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare: a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod; b) în regim gratuit, cu finanţare de la bugetul de stat, în condiţiile în care persoana achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazurile în care programul de studii la care a fost admis este organizat doar cu finanţare integrală de la buget. Studenţii pot achita contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care au beneficiat anterior Ministerului Educaţiei, conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei. 3. . Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului de admitere la studii universitare de licenţă/master/doctorat în UNATC
Date cu privire la domiciliu: Adresa de domiciliucartea de identitate
fisa de inscriere pașaport (în cazul cetățenilor români cu domiciliul în străinătate)                
corespondenta in format letric
stabilirea cetateniei Inscrierea la programe de studii
1.Art.6 alin.1 lit b) GDPR:prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru care face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract
2.Legea 199/2023, Legea învățământului superior:  3.Regulament-Cadru privind cazarea in caminele studentesti 2019/2020.Art.2:Cazarea in caminele studentesti se face, la inceputul fiecarui an universitar, pe baza de cerere nominala,depusa la secretariatul fiecarei facultati, sau formular completat on-line
Date cu privire la performanta scolara
Media examenului de bacalaureat Mediile obtinute în timpul anului școlar/ universitar
diplome si foi matricole/suplimente descriptive cereri adeverințe
extrase registru matricol

criterii de departajare la concursul de admitere cazare in caminul studentesc
acordarea de burse
1. Art.6 alin.1 lit.b) GDPR:prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract 2. Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului de admitere la studii universitare de licenţă/master/doctorat în UNATC 3.Regulament-Cadru privind cazarea in caminele studentesti 2019/2020,art.6 1) Criteriul principal al repartizarii locurilor de cazare studentilor este cel al performantei in activitatea academica studenteasca, definit de media anului anterior.2)Studentii de anul I vor fi cazati pe baza mediei la concursul de admitere 4. Metodologia privind acordarea burselor în UNATC
Date cu privire la identitatea fiscala:
card bancar, data expriarii, tipul cardului, cod CVV
pt plata prin ordin de plata(banca)sau mandat postal:cod IBAN, numele si prenumele titularului contului,CNP,motivul operatiunii
pt plata la casieriile UNATC:nume, prenume, adresa,motivul platii
card bancar folosit la plata in aplicatie – daca exista cont bancar folosit la plata prin ordin de plata sau mandat postalPlata de catre candidat a taxelor stipulate in contractul de studii si regulamentele UNATC taxa de inscriere la concursul de admitere taxa inmatriculare/reînmatriculare taxa de studii
taxa de reexaminare taxa repetentie plata cazare in caminul UNATC
plata abonament biblioteca alte taxe
1.Art6 alin.1 litb din GDPR:prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru care face demersuri la cererea persoanei vizate inainte  de incheierea unui contract
-art.6 alin.1lit.c) din GDPR:prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului
2. Legea 199/2023, Legea învățământului superior: Art. 9 (1) În instituţiile de învăţământ superior de stat învăţământul este gratuit, pentru cifra de şcolarizare aprobată annual prin hotărâre a Guvernului, şi cu taxă. Cuantumul taxei de şcolarizare este propus de consiliul de administraţie, aprobat de senatul universitar şi se aduce la cunoştinţa candidaţilor la data publicării ofertei educaţionale, conform metodologiei-cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licenţă, de master şi de doctorat. (5) Instituţiile de învăţământ superior au autonomie în stabilirea cuantumului taxelor şi au obligaţia să le comunice tuturor celor interesaţi, inclusiv pe site-ul instituţiei de învăţământ superior. În instituţiile de învăţământ superior de stat taxele anunţate se menţin pe toată durata normală a unui ciclu de studii, putând fi indexate cu maximum rata inflaţiei, pentru aceeaşi promoţie de studenţi. Art. 148 (3) În învăţământul superior de stat se pot percepe taxe pentru: depăşirea duratei de şcolarizare prevăzute de lege, înscrierea la concursuri de admitere, înmatriculare, reînmatriculare, repetarea examenelor, precum şi a altor forme de verificare care depăşesc prevederile regulamentului de studii. De asemenea se pot percepe taxe şi pentru activităţi neincluse în regulamentul de studii, conform metodologiei aprobate de senatul universitar. 3.Legea contabilitatii nr. 82/1991 republicata si actualizata
Date pentru desfasurarea practicii de specialitateadeverinte/evaluari de la organizatorul de practica/sau de la locul de muncademonstrarea desfasurarii practicii de specialitate1.Legea 258/2007 privind practica elevilor si studentilor
Date cu privire la etnie sau cetatenie:
apartenenta la etnia roma si alte etnii
candidat pe locurile destinate romanilor de pretutindeni
candidat cetatenie Republica Moldova  candidat non-UE  candidat UE

recomandare din partea unei organizatii legal constituite a romilor/altele
declaratie privind apartenenta la identitatea culturala romana
copie pasaport
fisa de inscriere tip
copie pasaport R.Moldova(CI)
Doar pentru persoanele care candideaza pe locurile destinate etniei rome/ altele


cazul in care candideaza pe locurile special alocate
1.Art.6 alin.1lit b) din GDPR:prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru care face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract
-art.6 alin.1 lit.c) din GDPR:prelucrarea este necesara in vederea indeplinirea unei obligatii legale care ii revine operatorului
2. . Legea 199/2023, Legea învățământului superior: Art. 35 (4) La admiterea în învăţământul superior de stat şi particular, pentru fiecare ciclu şi program de studii universitare, cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene, precum şi cetăţenii britanici şi membrii familiilor acestora, ca beneficiari ai Acordului privind retragerea Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord din Uniunea Europeană şi din Comunitatea Europeană a Energiei Atomice 2019/C 384 I/01, pot candida în aceleaşi condiţii prevăzute de lege pentru cetăţenii români, inclusiv în ceea ce priveşte taxele de şcolarizare. Admiterea în învăţământul superior militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională se desfăşoară şi cu respectarea condiţiilor de cetăţenie română şi domiciliu în ţară, stabilite conform legii. Art. 130 (1) Statul român acordă anual, prin hotărâre a Guvernului, un număr de burse şi stagii pentru şcolarizarea studenţilor români de pretutindeni şi pentru studenţii străini. Art. 150 (1) Ministerul Educaţiei poate acorda, anual, burse şi stagii de specializare românilor de pretutindeni care doresc să studieze în cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat din România, pe baza metodologiilor aprobate, prin ordin comun al ministrului educaţiei şi al ministrului afacerilor externe, în urma consultării cu Departamentul pentru Românii de Pretutindeni. (3) Ministerul Educaţiei poate acorda, anual, burse şi stagii de specializare pentru cetăţenii străini care doresc să studieze în cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat din România, astfel: a) în baza unor acorduri şi documente de colaborare bilaterale; b) în baza ofertei unilaterale a Ministerului Educaţiei; c) la propunerea altor ministere, instituţii şi organizaţii; d) la propunerea instituţiilor de învăţământ superior. 3. Ordinul ministrului educaţiei nr. 3693/2024 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea admiterii în învățământul superior în ciclurile de studii universitare de scurtă durată, de licenţă, de masterat și doctorat 4. Ordinul ministrului educaţiei nr. 5552/16.07.2024 pentru aprobarea Metodologiei privind condițiile de şcolarizare a românilor de pretutindeni și a cetățenilor străini în cadrul instituțiilor de învăţământ superior de stat, particulare și confesionale particulare acreditate din România; 5. Ordinul ministrului educaţiei nr. 5655/23.07.2024 pentru aprobarea Metodologiei privind admiterea la studii a cetățenilor străini în ciclurile de studii universitare și în învățământul postuniversitar, pe locuri de studii cu plata taxelor de școlarizare în valută;
Date cu privire la starea civilacertificat de casatorie inscriere la concursul de admitere  inmatriculare cazarea in caminele studentesti  acordarea burselor eliberarea actelor de studii absolvite1.Art.6 alin.1 din GDPR:prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru care face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract;lit.c)din GDPR:prelucarea este necesara in vedeera indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului
2. Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului de admitere la studii universitare de licenţă/master/doctorat în UNATC 3.Regulament-Cadru privind cazarea in caminele studentesti 4. Metodologia privind acordarea burselor în UNATC
Date despre situatia speciala a studentilordeclaratii de venituri de la parinti sau sustinatori legali ai studentului care solicita loc de cazare/bursă socială
acte justificative/doveditoare/cupoane de pensie ale sustinatorilor legali
adeverinte de la institutia de invatamant unde sunt scolarizati fratii
sentinte judecatoresti
certificate de nastere ale fratilor prescolari
certificate de deces ale sustinatorilor legali
certificate de casatorie
acordarea de facilitati (burse,cazare etc)1.Art.6alin.1 lit.c)din GDPR:prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului
2. Legea 199/2023, Legea învățământului superior: Art. 128 (8) Instituţiile de învăţământ superior de stat acordă câte cel puţin 25 de locuri bugetate atât la programele de studii universitare de licenţă, cât şi la programele de studii universitare de master, în cadrul cifrei de şcolarizare aprobate, absolvenţilor cu diplomă de bacalaureat proveniţi din rândul: a) minorităţilor naţionale, pentru programele de studii care nu există în învăţământul superior de stat în limba minorităţii respective; b) sistemului de protecţie socială; c) persoanelor cu dizabilităţi. (9) În cazul în care locurile prevăzute la alin. (8) nu se ocupă, instituţiile de învăţământ superior le redistribuie către ceilalţi candidaţi Art. 129 (1) Statul susţine studenţii cu probleme şi nevoi sociale, precum şi pe cei cu dizabilităţi. (3) Statul acordă burse sociale de studii studenţilor proveniţi din familii defavorizate, precum şi celor instituţionalizaţi, în condiţiile legii. (4) Statul acordă premii, burse, locuri în tabere şi alte asemenea stimulente studenţilor cu performanţe universitare, precum şi cu rezultate remarcabile în educaţia şi formarea lor profesională, în activităţi culturale, civice, de voluntariat şi sportive, inclusiv competiţiile sportive universitare. (5) Studenţii care beneficiază de burse sociale de studii şi/sau de performanţă sportivă pot primi şi burse pentru performanţe universitare. (6) Statul şi alţi factori interesaţi pot susţine financiar activităţile de performanţă, de nivel naţional şi internaţional, ale elevilor şi studenţilor. 2.Regulament-cadru privind cazarea in caminele studentesti 3.Metodologia privind acordarea burselor în UNATC
Date obtinute din inregistrari audio-video ale fizionomiei persoanelor vizate care acceseaza sediile UNATC pazite de operatorFilmari video realizate in timpul accesului in sediile UNATCPentru a indeplini conditiile privind paza obiectivelor, a bunurilor si valorilor precum si protectia persoanelor1.Art.6 alin.1 lit c)din GDPR: prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului
2.Art.1 alin.2 din L 333/2003 privind paza obiectivelor, a bunurilor si valorilor precum si protectia persoanelor
3.HG301/2012-Norme metodologice de aplicare a Legii 333/2003
4.Instructiunea 9/2013 privind efectuarea analizei de risc la securitate fizica
Datele obtinute din inregistrarile audio-video ale fizionomiei si vocii obtinute pe timpul desfasurarii activitatilor didactice                  Camere web ale echipamentelor IT cu ajutorul carora se desfasiara activitatle didactice onlinePentru a indeplini obligatia contractuala si legala de a oferi servicii educationale beneficiarilor(studenti,cursanti)
inregistrarea activitatii didactice online devine resursa educationala la dispozitia cadrului didactic si a studentilor                
1.At.6 alin.1 lit.f) din GDPR,(f) prelucrarea este necesara in scopul intereselor legitime urmarile de UNATC (invatamant de calitate) Nota: intre studenti si UNATC exista o relatie relevanta, studentii fiind beneficiari directi ai UNATC, iar cadrele didactice fac parte din UNATC, impreuna formand comunitatea academica UNATC cu scopuri si interese comune
2. Legea 199/2023, Legea învățământului superior
3.Standardele ARACIS pentru invatamantul cu frecventa redusa
Adrese electronice de identificare
adrese de mail
adrese de IP, identificatori ai retelelor locale de internet sau ai huburilor, localizare geografia, sursa referintei
fisa de inscriere
formulare accesare site UNATC/admitere
navigare site-uri web UNATC
platforme de invatamant online
Comunicare eficienta, pragmatica, rapida
Activitate statistica
Protectie si securizare impotriva intrusilor sau impotriva unor atentate digitale accidentale sau voite
invatamant online
invatamant cu frecventa redusa
1.Art.6 alin.1 lit b) GDPR: prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract si lit.c) GDPR prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului
2. Legea 199/2023, Legea învățământului superior 3. Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului de admitere la studii universitare de licenţă/master/doctorat în UNATC
4.Legea contabilitatii nr 82/1991 cu modificarile si completarile ulterioare valabila din 01.01.2018, respectand Ordinul MFP nr. 2634/2015 art.1 cu privire la utilizarea sistemelor informatice specializate de prelucrarea automata a datelor de identificare prevazute in Codul Fiscal art 39
Telefon PersonalFisa de inscriereComunicare eficienta, pragmatica, rapida1.Art.6 alin.1 lt b) GDPR prelucrarea este necesara perntru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de  incheierea unui contract si lit c) din GDPR:prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului 2. Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului de admitere la studii universitare de licenţă/master/doctorat în UNATC
Date pentru alocarea Codului Matricol Individual
1.Numele de familie din certificatul de nastere
Numele de familie actual (din certificatul de casatorie, adoptie, modificare la cerere, cf actului doveditor)
Prenumele
Initialele tatalui/mamei
CNP
Data nasterii
Locul nasterii (tara de origine, judet/cod tara/localitate
starea civila
starea sociala speciala (doar studentilor cu o stare sociala speciala):orfan de un parinte sau de ambii parinti/provenit din case  de copii/provenit din familie monoparentala/provenit din grupuri dezavantajate/medii defavorizate
cetatenia
etnia
domiciliul stabil
actul de identitate
alte date personale (tel, adresa de mail)
situatie medicala speciala: persoana cu dizabilitati, boli grave si incurabile, alte situatii
2.Date privind scolarizarea
Certificat de nastere
certificat de casatorie
carte de identitate sau pasaport pentru cetatenii straini
adeverinte,declaratii etc.care sa ateste starea sociala speciala
Adeverinta medicala
diplome, certificate, atestate
Alocare a codului matricol individual
colectarea si prelucrarea datelor primare privind studentii si cursantii prin sistemul Registrului matricol Unic din Romania (RMUR)
1.Art.6 alin.1 lit.B)-prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract.-si lit.c)-prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului
2. Legea 199/2023, Legea învățământului superior Art. 125 (1) Până la operaţionalizarea RUNIDAS funcţionează RMUR, ca bază de date electronică în care sunt înregistraţi toţi studenţii din România din instituţiile de învăţământ superior de stat, particulare şi confesionale acreditate ori autorizate să funcţioneze provizoriu, precum şi studenţii-doctoranzi din Academia Română. Registrele matricole ale instituţiilor de învăţământ superior şi ale Academiei Române sunt parte a RMUR. (6) Ministerul Educaţiei, la propunerea CNFIS, elaborează un regulament de alocare a codului matricol individual,precum şi conţinutul informaţiilor care vor fi scrise în RMUR/RUNIDAS, aprobat prin ordin al ministrului educaţiei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (8) Ministerul Educaţiei, în calitate de proprietar, beneficiar şi operator al RMUR/RUNIDAS, controlează gestionarea sistemului, decide cu privire la modificările şi îmbunătăţirile care i se aduc, în urma consultării şi pe baza propunerilor înaintate de instituţiile care utilizează sistemul informatic, şi răspunde solidar pentru confidenţialitatea datelor cu caracter personal înregistrate în sistem alături de UEFISCDI şi celelalte instituţii care au acces la acestea. (9) Datele colectate în RMUR/RUNIDAS se prelucrează în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018, cu modificările ulterioare, precum şi ale legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor. (10) Datele şi informaţiile din formularele înregistrate în RMUR/RUNIDAS sunt disponibile pentru Ministerul Educaţiei. RMUR/RUNIDAS poate fi interoperabil cu alte baze de date electronice, atât ale instituţiilor de învăţământ superior şi organizaţiilor furnizoare de educaţie, cât şi ale instituţiilor publice centrale, în beneficiul studenţilor şi cursanţilor, prin digitalizarea proceselor, fiind în acelaşi timp şi un instrument de prevenţie a fraudelor şi de monitorizare a parcursului profesional al absolvenţilor. Interoperabilitatea se realizează în baza unor proceduri specifice pentru instituţiile din sistemul de învăţământ superior sau a unor protocoale încheiate între Ministerul Educaţiei şi alte ministere sau autorităţi de care aparţin instituţiile care gestionează celelalte baze de date de la nivel naţional. Aceste protocoale vor fi încheiate după informarea şi consultarea, în prealabil, a instituţiilor de învăţământ superior şi cu respectarea Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/C E (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi ale legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor. 3.ORDIN Nr. 3714 din 21 mai 2018 privind aprobarea Regulamentului de organizare, functionare si operationalizare a Registrului Matricol Unic al Universitatilor din Romania, Anexa, art.2 Colectarea si prelucrarea datelor primare privind studentii si cursantii se fac pentru urmatoarele scopuri:
-vizualizarea catre MEN a traseului educational al studentilor si cursantilor din isntitutiile de invatamant superior din Romania
-identificarea situatiilor de dubla finantare a studentilor din cadrul institutiilor de invatamant superior de stat
-transmiterea de date catre operatorii de transport feroviar si metrou, cf.HG42/2017 pentru aprobarea normelor metodologice privind acordarea facilitatilor de transport intern feroviar si cu metroul pentru elevi si studenti
-transmiterea de date catre Institutul National de Statistica cf regulamentului (UE)2015/759 Al Parlemtnului European si al Consiliului din 29 aprilie 2015 de modificare a Regulamerntului (CE) nr.223/2009 a Conventiei MEN-Institutul National de Statistica (INS)privind prelucrarea datelor in vederea producerii statisticilor oficiale de educatie si formare profesionala
-transmiterea de date, pe baza de solicitari scrise, catre institutii publice abilitate in mentinerea controlului si ordinii publice in conditiile legilor speciale care reglementeaza aceste domenii, conform reglementarilor legislative privind prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date
art. 3 Datele primare se actualizeaza doar pentru perioada in care persoana vizata are statutul de student sau cursant la alte forme de studii furnizate de catre universitate
-Ulterior, datele colectate vor fi arhivate, fara posibilitatea intervenirii asupra lor, si vor fi utilizate doar in scopuri de interes public, statistic si de cercetare istorica sau stiintifica, in conformitate cu reglementarilor legislative privind protectia datelor si circulatia acestora
art.8 Institutiile de invatamant superior de stat au urmatoarele responsabilitati, drepturi si obligatii in raport cu RMUR:
-sa asigure confidentialitatea datelor in conformitate cu  prevederile legale in domeniu
-sub nici o forma, chiar si la solicitarea scrisa si expresa a studentului/cursantului, universitatea nu are dreptul de a sterge nici o informatie despre acesta
-pot solicita rapoarte specifice pe baza datelor inregistrate in RMUR
-sa informeze prin mecanisme proprii (postare la avizier, mentionare in contractele de studii etc.) studentii inscrisi in toate ciclurile universitare ca datele lor personale sunt raportate nominal la MEN
art.11 Codul matricol individual este alocat automat la intrarea in sistem, utilizandu-se un algoritm de generare care va asigura unicitatea acestuia.In cazul in care datele studentului sau ale cursantului sunt deja in sistem, fiind asociat la un alt program de studiu, acestuia i se va aloca acelasi cod matricol individual, dupa identificarea acestuia,preluarea datelor comune si validarea lor de catre universitate.Pentru validarea datelor se vor utiliza documentele oficiale detinute de institutia de invatamant superior cu privire la studentul in cauza
Date necesare pentru cazarea in caminele UNATCcarte de identitate sau pasaport
adeverinta părinte cadru didactic ( daca e cazul)
certificat de încadrare în grad de handicap, formular A5 eliberat  de medicul de specialitate, certificat CES adeverință emisă de DGASPC/ hotărâre judecătorească prin care a fost instituită măsura protecției speciale – pentru studenții proveniţi de la casele de copii sau din plasament familial până la împlinirea vârstei de 26 ani  certificate de deces ale părinţilor – în cazul celor orfani (până la împlinirea vârstei de 26 ani); document care să ateste proveniența studentului din familii monoparentale (până la împlinirea vârstei de 26 ani); adeverinţă de la Direcția Generală de Asistență Socială  și Protecția Copilului; dovada platii taxei de cazare pt luna respectiva
respectarea criteriilor de cazare
eliberarea legitimatiei de camin
1.Art.6 alin.1 lit.b) prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract) si lit.c) GDPR (prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului)
2. Legea 199/2023, Legea învățământului superior 3.Regulament-Cadru privind cazarea in caminele studentesti – Art.16 Cazarea studentilor in camine presupune:
a) Prezentarea urmatoarelor documente: carte de identitate sau pasaport; copie dupa cartea de identitate sau pasaport; adeverinta parinte cadru didactic (daca e cazul); certificat de încadrare în grad de handicap pentru persoanele in cauza; poza ¾ b) Incheierea contractului de inchiriere intre Universitate si student c) Plata taxei de cazare pentru luna respectiva
d) Primirea legitimatiei de camin e) Preluarea inventarului camerei pe baza procesului verbal de predare-primire inndividual si respectiv colectiv

Acest TABEL se completeaza cu informatiile furnizate prin intermediul site-ului.Destinatarii si tertii carora UNATC le poate transfera anumite date cu caracter personal sunt autoritati publice sau prestatori de servicii care solicita aceste date, in  conformitate cu legile care le guverneaza activitatea. UNATC a luat masuri ca, in procesul de transferare a datelor cu caracter personal sa fie asigurata deplina securitate a acestora, in conformitate cu GDPR.

Datele cu caracter personal care au fost sau vor fi solicitate vor fi furnizate de catre dvs. sau de catre imputernicitii legali si vor fi prelucrate pe perioada de timp prevazuta in legislatia europeana si nationala in conformitate cu GDPR si celelalte baze legale care impun acest lucru, respectand principiile de asigurare a securitatii acestora si de respectare a drepturilor dvs. Termenele de pastrare ale acetor date cu caracter personal sunt diferite in functie de impunerile legale:

-dosarele candidatilor respinsi la admiterea la doctorat:permanent

-dosarul doctorandului: permanent

-matcile actelor de studii eliberate:permanent

-sesizari, reclamatii solicitari cu rezolutie nefavorabila:1 an

-dovezi ale platilor taxelor de admitere: 5 ani

-contracte de studii: 5 ani

-cereri pentru cazare:4 ani

-documente privind incasari taxe scolarizare:4 ani

– Lucrări de licență/disertație:

– Dosare de burse sociale:

-Ștate de burse:

-alte documente solicitate de legislatia nationala si europeana in vigoare – cf legii

UNATC garanteaza studentilor respectarea urmatoarelor drepturi in ceea ce priveste protectia datelor cu caracter personal:

dreptul de a fi informat (art.13 si 14 din GDPR) – de catre UNATC despre tipul, scopul si temeiurile legale ale prelucrarii

dreptul la rectificare (art.16 din GDPR)- a datelor personale fara intarzieri nejustificate

dreptul la stergerea datelor(“dreptul de a fi uitat”)- (art.17 din GDPR) – de a obtine din parftea UNATC stergerea datelor cu caracter personal care va privesc, fara intarzieri nejustificate, iar UNATC are obligatia de a sterge datele cu caracter personal fara intarzieri neustificate

dreptul la restrictionarea prelucrarii ( art.18 din GDPR)- cand considerati ca datele cu caracter personal nu sunt exacte, sau considerati ca prelucrarea este ilegala, sau UNATC nu mai are nevoie de aceste date

dreptul la notificare privind rectificarea sau stergerea datelor cu caracter personal sau restrictionarea prelucrarii ( art.19 din GDPR)

dreptul la portabilitatea datelor ( art.20 din GDPR) aveti dreptul de a primi datele cu caracter personal care va privesc si pe care le-ati furnizat UNATC intr-un format structurat, utilizat in mod curent si care poate fi citit automat pentru a le putea trimite unui alt operator, daca acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic

dreptul la opozitie ( art.21 din GDPR)-va puteti opune prelucrarii in temeiul art.6 alin. 1 lit. e) sau f) sau al art 6 alin.1 (1) a datelor cu caracter personal care va privesc, inclusiv crearii de profiluri pe baza respectivelor dispozitii

dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, inclusiv crearea de profiluri (art.22), care produce efecte juridice care va privesc sau va afecteaza in mod similar sau intr-o masura semificativa

dreptul de a depune o plangere Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal ( art.15)-anspdcp@dataprotection.ro sau https://www.dataprotection.ro

Anterior depunerii la ANSPDCP a unei plangeri, trebuie facuta o plangere catre UNATC.Daca petentul s-a adresat UNATC pentru exercitarea drepturilor recunoscute de GDPR si nu s-a primit raspuns in cel mult o luna de la depunerea acesteia, sau petentul este nemultumit de raspunsul primit, se poate face plangere pe adresa Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal insotita de dovezi.

Pentru informatii suplimentare legate de Politica de Securitate privind protectia datelor cu character personal a UNATC va puteti adresa Responsabilului cu Protectia Datelor cu caracter personal al UNATC pe adresa dpo@unatc.ro) sau la tel:0745.985.555; corespondenta scrisa la adresa Bucuresti, Str. Matei Voievod nr. 75-77,Sector 2

Subsemnatul/a ………………………………………………………….., domiciliat(ă) în județul ……………………………, localitatea……………………………………………………, str…….………………..…..……………………………………..…………….,      nr…………., bloc…………, etaj……………ap………., identificat(ă) prin  C.I. /  pașaport seria ………, nr.………………….…., în calitate de candidat/student al UNATC, declar ca am luat la cunoştinţă că Universitatea va prelucra, prin orice mijloace, datele mele cu caracter personal, puse la dispoziție cu ocazia înscrierii la concursul de admitere/înscrierii in anul universitar, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date.

 Data,                                                                                                                                                                            Semnătura,